Søk i denne bloggen

mandag 26. juli 2010

BLÅBÆRBONANZA



Det her må være noe av det beste sommeren har å by på! Det er jo skogens egen vitaminpille og så smaker det jo helt fantastisk! Nyrørte blåbær er bare utrolig godt! Og megaenkelt. Jeg pleier ikke å følge no oppskrift, men smake meg frem med mengde sukker i fht bær- 500 gr bær til 300 gr sukker kan være en grei start. Jeg liker at det ikke smaker for søtt men heller litt friskt. Jeg synes det funker bra å stampe det med en grønnsaksstamper. Da har du perfekt følge til pannekaker eller nybakt brød. Istedenfor å fryse syltetøyet pleier jeg å fryse bæra hele og ta opp det jeg trenger. Da smaker det best. Og syltetøy er jo bare en av mulighetene med blåbær. Hva med blåbærpai, blåbærsaft, blåbærlikør, blåbærmuffins eller pavlova med blåbær? Har du en god blåbæroppskrift?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails