Søk i denne bloggen

onsdag 28. juli 2010

Karri- og epledressing




Spør du meg, så er det lite i matveien som er mer tragisk enn dressing på flaske. Ofte full av tilsetningsstoffer og kunstig smak, og med masse tomme kalorier (ikke at jeg er så altfor nøye på det, men..). Da foretrekker jeg å mikse det sammen sjøl, smaker knallgodt og jeg har full kontroll på innholdet. Denne dressingen her bruker jeg til burgere, kylling og grillmat - synes det passer veldig bra. Karri og eple er en super match, så ikke vær redd for eplet i oppskriften her- det er det som gjør hele forskjellen!

Eple og karridressing:

1 boks Kesam Original
1/2 revet eple- bruk den grove siden på rivjernet. Bruk helst eple av den syrlige typen.
2 fedd hvitløk
Litt finhakket gressløk
2-3 ts karri, smak deg frem. Jeg liker at det er litt sting i!
Smak til med:
Salt
Pepper
Sukker
Sitronsaft

Da er det bare å røre godt sammen og smake deg frem med smakstilsetningene til slutt. Det kan godt være det trengs 3-4 ts sukker- det runder av den skarpe karrismaken på en fin måte. La gjerne dressingen stå og trekke en stund i kjøleskapet før servering, da kommer smakene bedre frem. Så er det bare å tenke ut hva du skal servere dressingen til! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails