Søk i denne bloggen

torsdag 28. oktober 2010

Aspargesconcordé


Nei, jeg har ikke funnet opp et nytt fly- det er bare et jålenavn på en egentlig veldig enkel, men fancy forrett. Jeg er så heldig å være med i en matklubb, med 2 venninner. Vi møtes sånn cirka hver 14. dag rundt middagsbordet. Den som holder matklubben bestemmer menyen. I går fikk vi bla servert denne lekre lille saken, og da måtte jeg pent spør om jeg fikk lov å ta bilde. Og det fikk jeg, så da kan jeg dele den med dere. Og dette var utrulig lekkert, delikat og veldig godt. Og ikke særlig komplisert heller.

Til 4 personer trenger du:
16 stk grønne asparges
16 TYNNE skiver loff, 3- 4 mm bare
2 dl kremfløte
1 boks sort kaviar (hvis du er et luksusdyr kan du alltids spandere russisk. Vi hverdagsmennesker bruker lodderogn el lign)
Litt ferskpresset sitronsaft
Smør til steiking

Slik gjør du:
Forvell aspargesen raskt i lettsaltet vann, ca 2 minutter. La den renne av og avkjøle seg. Pisk fløten til myke kremtopper. Smak til med sitronsaft. Rør inn 3 ss kaviar i kremen. Rull en loffskive rundt hver asparges. Steik aspargesene i smør i steikepanna til loffen er gylden. Anrett aspargesen på asjetter, legg på en raus dott av kaviarkrem og pynt med ekstra kaviar. Server, feks til gode venner. Og kanskje med en god hvitvin i glasset?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails